Realizare Landing Page optimizata SEO

Landing Page optimizata SEO

În marketingul digital, o pagină de destinație este o parte importantă a strategiei de marketing online. O pagină de destinație bine optimizată poate crește interacțiunile și performanța site-ului dvs. Ele vin în diferite forme și dimensiuni, ca să spunem așa, așa că am creat acest blog la îndemână pentru a vă ghida prin construirea celor mai eficiente pagini de destinație prietenoase cu SEO.

Ce este o pagină de destinație?

O pagină de destinație este o pagină de sine stătătoare pe un site web, concepută special pentru a se concentra pe un subiect sau obiectiv. Aceasta este pagina pe care „aterizează” clientul și, prin ea, sunt conduși către un anumit produs, serviciu sau informație. Aceste pagini sunt orientate către obiective, captând atenția spectatorului pentru a-l menține interesat și concentrat pe un anumit subiect sau punct de acțiune. Paginile de destinație sunt un instrument excelent pentru creșterea conversiilor de trafic, deoarece se concentrează pe un singur scop sau îndemn la acțiune (CTA), fără a copleși sau distrage atenția vizitatorului. Sunt pagini simple, dar captivante, cu informații și conținut relevante pentru scopul paginii.

Există câteva tipuri de pagini de destinație care vin cu obiective diferite:

O pagină de destinație care va face un vizitator să facă clic sau să navigheze către o altă pagină sau o parte a site-ului dvs.
O pagină de destinație cu intenție de vânzare, scopul paginii este de a converti.
O pagină de destinație pentru a obține consimțământul vizitatorului pentru a urmări prin e-mail, de exemplu, prin includerea unei înregistrări.
O pagină de destinație care permite unui vizitator să partajeze anumite informații unui prieten.
O pagină de destinație cu intenția de a-l învăța pe vizitator ceva și poate include postarea unui comentariu sau oferirea unui fel de feedback.

Oricare ar fi scopul, este cel mai important să se stabilească acest lucru înainte de a continua cu orice alți pași de construire a unei pagini de destinație. Scopul este foarte important în modelarea nu numai a conținutului paginii, ci și a caracteristicilor și caracteristicilor paginii. De exemplu, există o diferență între o pagină de destinație creată în scopuri SEO și o pagină creată exclusiv pentru conversii. Prin urmare, primul pas este să decideți scopul paginii dvs. înainte de a trece mai departe. Dacă aveți deja obiectivul în minte, atunci putem trece la pasul următor.

De ce ar trebui să construiți pagini de destinație

Am vorbit despre scopul unei pagini de destinație și acum vom trece prin câteva dintre beneficiile integrării paginilor de destinație pe site-urile dvs.

Beneficiile unei pagini de destinație:

Îmbunătățirea gradului de cunoaștere a mărcii dvs.;
Mai multe conversii și vânzări;
Economisirea de timp și creșterea eficienței;
Conducerea clienților către un anumit produs/serviciu;
Ajutându-vă să înțelegeți comportamentul publicului țintă și călătoria clienților;
Paginile de destinație au mai puține distrageri, ceea ce duce la o concentrare mai bună asupra scopului/ofertei tale;
Vă ajută să vă segmentați publicul țintă;
Îți încurajează publicul să ia măsuri;
Vă oferă posibilitatea de a crea pagini hiper-specifice pentru cuvinte cheie de nișă/coadă lungă.

Cu o pagină de destinație, puteți obține informații valoroase asupra comportamentului publicului țintă. Folosind software de analiză precum Microsoft Clarity sau HotJar, puteți urmări și monitoriza unde a făcut clickul publicul țintă, adâncimea derulării și unde a părăsit pagina. Acest lucru vă ajută să vă optimizați pagina de destinație într-un mod cât mai util pentru vizitatori și să vă optimizați paginile care ar putea rămâne în urmă.

Destul de des, unul dintre obiectivele comune ale clienților noștri este de a optimiza un site web pentru SEO pentru a se asigura că paginile lor sunt mai vizibile în clasamentele Google. Prin urmare, scopul acestor afaceri este să construiască pagini de destinație prietenoase cu SEO. Având în vedere numeroasele beneficii ale paginilor de destinație prietenoase cu SEO, ar trebui să fiți deja entuziasmați de adaptarea acestor măsuri la propriile pagini web. Dar înainte de a merge mai departe, să obținem o înțelegere de bază a SEO.

Ce este SEO – optimizarea pentru motoarele de căutare?

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este un proces care implică optimizarea paginilor web și a site-urilor web pentru a va îmbunătăți clasarea în motoarele de căutare precum Google. Căutarea Google este una dintre principalele moduri prin care oamenii descoperă conținut online. În esență, cu cât site-ul dvs. este clasat mai sus, cu atât mai mult trafic primește.

Ce este o pagină de destinație prietenoasă cu SEO?

Paginile de destinație SEO sau “SEO-friendly landing page“sunt pagini optimizate pentru motoarele de căutare cu caracteristici care le fac, mai ales atrăgătoare pentru algoritmii care decid dacă o pagină este valoroasă pentru cei care caută. Construirea unei pagini prietenoase cu SEO vă ajută să direcționați cât mai mult trafic posibil de la publicul țintă potrivit către pagina dvs. de destinație. Cu toate acestea, indiferent de obiectivele pe care le aveți pentru paginile dvs. de destinație, este întotdeauna benefic să luați în considerare implementarea practicilor SEO și construirea de pagini SEO prietenoase pentru a direcționa setul potrivit de ochi către site-ul dvs.

Tipuri de “LANDING PAGES” sau pagini de aterizare, pagini de destinatie.

Mai devreme, am subliniat diferitele obiective din spatele paginilor de destinație, iar acum vom trece prin tipurile de pagini de destinație care se potrivesc cel mai bine cu diferitele obiective și scopuri. În acest moment al procesului de creare a paginii, ar trebui să aveți deja clar obiectivul paginii de destinație, conținutul și informațiile pe care doriți să le partajați. Următorul pas este să găsiți tipul potrivit de pagină de destinație care să se potrivească afacerii și publicului dvs. Vom trece prin câteva dintre cele mai comune pagini de destinație și beneficiile acestora. Vom parcurge aceste exemple de pagini de destinație, pentru a vă ajuta să aflați care pagină se potrivește cu scopul dvs. Construirea paginii de destinație potrivite vă poate ajuta să vă atrageți clientii ideali și să-i abordați în mod corect.

Pagina de destinație prin clic.

Pagina de destinație prin clic este pagina care pote fi adesea identificata prin CTA proeminent care duce la o pagină nouă (click-through). Scopul acestei pagini de destinație este de a redirecționa vizitatorii către o pagină care duce direct la o altă pagină. O pagină de destinație clic-through poate fi folosită pentru a „încălzi” vizitatorii dvs., arătându-le, de exemplu, o ofertă, informații specifice, câteva mărturii (care sunt grozave pentru legatura socială) sau demonstrând o ofertă gratuită în această primă etapă. Puteți folosi acest lucru pentru a construi încrederea clienților în marca dvs., ceea ce, la rândul său, va duce la construirea unei relații și conexiuni mai mari cu vizitatorii care apoi îi conduce. Cu toate acestea, dacă o pagină de destinație cu clicuri nu este convingătoare sau captivantă, poate alunga vizitatorii, de aceea este important să vă faceți pagina interesantă și atractivă pentru publicul țintă.

O pagină de destinație clic-through oferă vizitatorilor dvs. forța proverbială de a deveni mai încrezători în afacerea dvs. De exemplu, puteți crea o pagină de destinație prin clic pentru a muta vizitatorii către o pagină de tranzacții sau către următoarea etapă a obiectivului dvs.

Pagina de destinație în formă lungă

O pagină de destinație lungă este concepută pentru a oferi conversii prin explicații mai aprofundate despre produsul/serviciul dvs.

Această pagină este utilă mai ales dacă trebuie să convingeti oamenii să va cumpere produsul/serviciul sau să cunoșca mai multe informații despre afacerea dumneavoastra. Dacă publicul nu știe prea multe despre compania dvs., trebuie să înțeleagă mai întâi produsul/serviciul oferit de companie, pentru a trece mai departe. În al doilea rând, o pagină de destinație lungă poate fi utilă pentru site-ul dvs. dacă produsul dvs. necesită o rată de interacțiune mai mare cu clientii, pentru ca aceștia să înțeleagă pe deplin valoarea afacerii sau serviciului/produsul dvs. De exemplu, este posibil să aveți un produs de calitate superioară, care este prea scump pentru unii oameni, puteți explora și explica beneficiile și punctele de vânzare unice ale acestor produse pentru clienți și vizitatori ai paginii. Este posibil să aveți, de asemenea, un produs care este mai complex și necesită explicații mai detaliate pentru ca oamenii să înțeleagă valoarea reală a produsului.

Pagina de destinație video

O pagină de destinație video este un mod distractiv și mai captivant de a arăta ceva despre afacerea ta! Aceasta este o alegere excelentă, deoarece folosește conținut vizual pentru a ilustra puncte care altfel ar fi fost scrise. Conținutul audio-vizual este mai stimulant și este mai probabil să capteze și să mențină atenția vizitatorului pentru mult mai mult timp. Puteți să vă stimulați creativ afacerea în timp ce arătați personalitatea afacerii sau a produsului. Este mult mai probabil ca oamenii să se implice cu conținut audio-vizual. Există atât de multe motive pentru a construi o pagină de destinație video și le puteți găsi mai jos pe câteva dintre ele:

Cum vă ajută videoclipurile să vă vindeți produsul:

Videoclipurile sunt una dintre cele mai rapide moduri de a atrage atenția publicului;
Conținutul video construiește o conexiune emoțională cu publicul tău;
Conținutul video poate îmbunătăți înțelegerea clientului asupra produsului dvs.;
Conținutul video păstrează vizitatorii dvs. pe site-ul dvs. pentru o perioadă mai lungă de timp și crește șansele ca aceștia să exploreze în continuare site-ul dvs.;
Videoclipurile vă distrează publicul;
Videoclipurile care sunt captivante și convingătoare pot atrage noi clienți;
Videoclipurile construiesc încredere;
Videoclipurile încurajează oamenii să împărtășească, creând gradul de conștientizare pentru afacerea și produsul dvs.

Crearea unei pagini prietenoase cu SEO

înseamnă și crearea unei pagini valoroase pentru motorul de căutare.

Cu o pagină de destinație prietenoasă cu SEO, pagina ta are mai multe șanse să bifeze din ce în ce mai mult din lista de mai jos, ceea ce, la rândul său, face motoarele de căutare fericite. Ajută la crearea paginilor cu:

Conținut unic și de înaltă calitate;
Conținut care se potrivește afacerii dvs. și publicului țintă;
O structură logică;
O pagină care este împuternicită de unele backlink-uri de înaltă calitate;
Faceți-vă conținutul ușor de partajat;
Includeți cuvinte cheie valoroase;
Efectuați o verificare tehnică a metadecrierii, a etichetelor de antet, a etichetei de titlu și a numelor imaginilor.

Pe lângă aspectele tehnice și strategice ale SEO, este, de asemenea, foarte important să vă asigurați că știți cum ar trebui să fie scris conținutul și în ce moduri poate diferi de alte forme de conținut pe care le produceți.

Rezolvarea problemelor clientului dvs.

Un lucru pe care ar trebui să-l știți despre paginile de destinație este că pagina este axată pe rezolvarea problemelor clienților.Ce înseamnă asta? Ei bine, punctele dureroase sunt problemele pe care le întâmpină un client în viața sa. Punctul de durere al unui client este emoția pe care o simte atunci când se gândește la o anumită nevoie, slăbiciune, luptă sau dorințe neîmplinite pentru care încă nu au găsit o soluție. Aceasta ar putea fi, de exemplu, despre durerea emoțională: stima de sine scăzută, iubirea de sine sau încrederea în sine. Dar, de asemenea, dureri fizice: probleme de spate, dureri de cap etc. Există multe probleme diferite care pot fi deseori urmărite la un fundal psihologic. Este important să înțelegeți ce probleme le rezolvă produsul/serviciul dvs. pentru publicul țintă, pentru a vă putea concentra și optimiza pagina de destinație în consecință. Așadar, iată o mică treabă pentru tine:fă o listă cu problemele cu care se confruntă publicul tau și potriveste aceste probleme cu informațiile pe care le vei furniza pentru a le ușura durerile.

Exemplu:
Puncte dureroase financiare:

Clientul dvs. are un buget limitat sau cheltuiește prea mulți bani pentru un serviciu/produs care nu funcționează, sau poate că clientul ar dori să-si crească veniturile.

Soluție:

Oferiți un produs care își merită cu adevărat banii (spuneți-le de ce) sau poate că produsul dvs. este mult mai prietenos cu bugetul, în comparație cu concurența. Cu această soluție, oferiți un produs care promite a fi cea mai bună investiție și opțiune de economisire a banilor pe termen lung pentru clientul dumneavoastră.

Optimizați-vă pagina de destinație:

Subliniați un preț mai mic în comparație cu concurența și evidențiați economiile medii pe care produsul dvs. le-a adus bazei dvs. de clienți.

Optimizarea paginii de destinație pentru un public țintă

O bună înțelegere a publicului țintă și a lucrurilor pe care le experimentează poate avea un impact mare asupra modului în care faceți ca o pagină de destinație să funcționeze pentru publicul dvs. Pagina de destinație ar trebui să atragă publicul țintă și, aflând mai multe despre ei, este mai probabil să-l ducă la o anumită destinație sau scop. Prin urmare, determinați cine este publicul țintă al paginii dvs. de destinație și încercați să le satisfaceți cât mai mult posibil dorințele. Cea mai mare prioritate a Google este să furnizeze informații de înaltă calitate care să-i ajute pe vizitatori să găsească ceea ce caută. Potrivirea paginii de destinație cu un public țintă este o bază critică și esențială pentru experiența utilizatorului. Daca va asigurati că pagina dvs. se conectează cu publicul țintă, este mult mai probabil ca pagina să fie vizitată de acel public.

Pasi pentru construirea unei pagini de aterizare optimizata SEO

În acest moment, ar trebui să aveți o imagine clară a obiectivului paginii dvs. de destinație, a tipului de pagină de destinație pe care doriți să o creați și a ce funcții SEO doriți să implementați în pagina dvs. de destinație. Acum sunteți gata să parcurgeți pașii de care aveți nevoie pentru a construi o pagină de destinație de înaltă calitate. Să începem cu pașii potriviți pentru a vă construi pagina de destinație perfectă!

Pasul 1: Stabiliți-vă cuvintele cheie

Un aspect esențial al unei pagini prietenoase cu SEO este să vă asigurați includerea in continut de cuvinte cheie valoroase și relevante. Înainte de a începe să construiți o pagină de destinație, asigurați-vă că știți ce cuvinte cheie veți folosi în conținut. Apoi, construiți o structură de text și asigurați-vă că apar cuvintele cheie în conținut. Un alt lucru foarte important, nu încercați să împingeți aceste cuvinte cheie folosindu-le prea mult, altfel, va fi contraproductiv. Păstrați pagina de destinație să arate cât mai naturală posibil. Pentru a găsi cuvintele cheie potrivite, puteți folosi instrumente SEO și, de asemenea, este important ca aceste cuvintele cheie să se potrivească tipului de public țintă, companiei dvs. și conținutului. Apoi, construiți o structură de text și asigurați-vă că aceste cuvintele cheie apar în conținut. Încercați să implementați cuvintele cheie în mod organic, având grijă să nu umpleți textul cu cuvinte cheie, deoarece acest lucru poate fi daunator. Păstrați pagina de destinație să arate cât mai natural posibil.

Pasul 2: Un titlu care sa arate bine

Un titlu atrage atenția audienței și după ce a citit prima propoziție, cititorul decide dacă să citească sau să părăsească pagina. Primele randuri sunt cele mai citite. Te aud gândindu-te… dar ce pot să scriu care să-mi impresioneze cel mai mult publicul? Un titlu captivant este relevant, captivant din punct de vedere emoțional cu relevanță clară, emoție și claritate.

Relevanţă

Dacă doriți să construiți o pagină de destinație, în spatele unei reclame, asigurați-vă că anunțul și titlul dvs. se conectează spunând aceeași poveste. Există un motiv specific pentru care publicul dvs. v-a vizitat pagina. Dacă ați promis o reducere în anunț, nu puteți scrie un titlu care ignoră complet reducerea. Așadar, asigurați-vă că titlul dvs. transmite același mesaj vizitatorilor dvs. ca și anunțul pe care il difuzați.

Emoţie

Arată empatie și folosește un titlu care construiește o legătură între marca ta și vizitator. O conexiune emoțională cu afacerea dvs. sau cu produsul, le întărește punctele dureroase. Acest lucru vă va face sa rezolvati mai usor nevoile clientilor, arătându-vă ulterior produsul.

Clarifica

Amintiți-vă: treceți la subiect! Publicul tău nu are timp să se gândească la propoziții complicate sau lungi. Propozițiile scurte și clare vor avea cel mai mare impact. Includeți un CTA în titlu și publicul dvs., va fi gata să ia măsuri!

Un exemplu grozav care leagă pe toate trei este sloganul lui Steve Jobs pentru Apple:

“Gandeste diferit”

De ce a avut acest slogan atât de mult? Au fost câteva motive pentru care a făcut-o;

A fost scurt și ușor de reținut;

Acest slogan este și un îndemn la acțiune;

Acest slogan a făcut o declarație, iar povestea din spatele sloganului a creat o legătură emoțională cu publicul lor, arătând ce reprezintă Apple;

Acest slogan a făcut Apple să iasă în evidență față de concurență.


Pasul 3: Problema

Publicul tău va veni la tine pentru că are o problemă și caută o soluție la problema. Este treaba ta să le rezolvi problema cu produsul/serviciul tău și să-i convingi cu pagina ta de destinație. Asigurați-vă că știți care ar putea fi problema lor și cum ar putea-o rezolva produsul dvs. De aceea trebuie să arătați punctul lor de durere și să clarificați cum o veți remedia.

Pasul 4: Soluția/serviciile dumneavoastră/oferta

Arată beneficiile și detaliile produsului tău! Acesta este factorul cheie în vânzarea produsului dvs. O pagină de destinație ar trebui să se concentreze întotdeauna pe ofertă și pe soluția „problemei” lor. Prin urmare, produsul trebuie să fie în centrul atenției. Imaginile vizuale profesionale și copywritingul calitativ vă pot ajuta să vă faceți produsul în evidență. Pentru a explica puterea videoclipurilor și imaginilor de înaltă calitate, vom folosi următorul scenariu:

Imaginați-vă că vă uitați la televizor și că aveți poftă de o gustare, dar nu sunteți sigur ce gustare doriți. Dintr-o dată, o reclamă pentru înghețata Magnum îți umple ecranul televizorului. Vă arată cele mai bune fotografii de ciocolată topită delicioasă și cineva care pare pe deplin mulțumit când mănâncă acea înghețată. Această imagine nu îți va părăsi mintea, iar acum tot ce vrei este să ai acea înghețată. Aceasta este puterea videoclipurilor și imaginilor de înaltă calitate.

Prin urmare, asigurați-vă că pagina dvs. de destinație conține:

Imagini de înaltă calitate sau un videoclip
Videoclipul/imaginea trebuie să arate detaliile și beneficiile produsului dvs
Asigurați-vă că imaginile dvs. au dimensiunea potrivită pentru a preveni problemele tehnice
Utilizați declanșatoare emoționale în imagine sau videoclip

Pasul 5: Gramatică impecabilă

Acesta este un pas foarte important, asigurați-vă întotdeauna că copywriting-ul dvs. este excelent. Dacă vă concentrați pe o piață internațională, asigurați-vă că nativii vă scriu conținutul. Gramatica impecabilă poate face sau distruge succesul copiei tale. O bucată de conținut plină de erori gramaticale va reduce încrederea pe care o are publicul în produsul și serviciile tale. Deci, acest pas este scurt și simplu: creați o copie fără cusur.

Pasul 6: Folosește recenziile

Oamenii cumpără ceea ce alții au cumpărat înaintea lor. De ce? Pentru că dacă alții spun că este adevărata afacere, probabil că este! Dovada socială este o parte neprețuită a paginii dvs. de destinație. Așa că asigurați-vă că adăugați mărturii și recenzii în paginile dvs. (mai ales în cazurile în care paginile sunt create în scopuri comerciale).

Pasul 7: Folosiți un îndemn și butoane atrăgătoare

Butoanele trebuie să iasă în evidență pe pagina ta de destinație, trebuie să fie clar vizibile și să aibă un impact, ceea ce duce la acțiune directă.

Faceți textul ușor de citit, utilizați spații albe și alegeți un font mare și memorabil;
Folosiți culori contrastante;
Fă-l vizibil;
Utilizați un text bazat pe acțiuni;
Scrieți o copie personalizată;
Regulă: plasați întotdeauna primul CTA in partea de sus.

Ce face o pagină de destinație bună?

Grozav! Ați ajuns până la capăt și acum sunteți echipat cu toți pașii de care aveți nevoie pentru a crea o pagină de destinație eficientă și de impact. Ca bonus, am creat un rezumat rapid în lista de verificare de mai jos, pentru a parcurge din nou toate punctele marcante. Asigurați-vă că nu faceți nicio greșeală obișnuită care vă va costa vizitatorii și mult noroc cu pagina de destinație!

 

Lista de verificare:

Ce să includeți și pe ce să vă concentrați atunci când construiți o pagină de destinație:

Un buton de îndemn vizibil și foarte contrastant;
Marturiile clientilor;
Folosiți cuvinte cheie valoroase;
Un titlu puternic;
Utilizați text/conținut scanabil;
Utilizați beneficiile produselor/serviciului dvs.;
Concentrați-vă pe claritate;
Imagini puternice pentru a face oferta dvs. să arate atrăgătoare;

Mai putin este mai mult.

O pagină de destinație este menită să se concentreze pe un scop specific. Acest lucru înseamnă
că prea multe distrageri îți pot distruge pagina de destinație și te pot îndepărta mai mult de
obiectivele tale. Gândește-te la un design copleșitor care atrage mai multă atenție decât produsul
sau serviciul tău. Ori un conținut irelevant, sau prea multe informații. O altă distragere a
atenției ar putea fi, de exemplu, folosirea unei tipografii proaste. Pentru a preveni construirea
unei pagini de destinație care nu funcționează, am făcut aici și o listă de verificare a lucrurilor pe care ar trebui să le evitați.